Pa-Ko

Remont biura i lokalu użytkowego - praktyczne wskazówki

remont biura

Każdy właściciel firmy prędzej czy później musi wykonać remont swojego biura. Jak przygotować się do tego zadania, aby wszystkie prace przebiegły bez opóźnień i komplikacji? Jeśli chcemy uniknąć niepotrzebnego stresu i problemów, wystarczy przestrzegać kilku podstawowych zasad i podążać zgodnie z poniższymi wskazówkami.

Jak przygotować się do remontu biura?

Remont lokalu biurowego (zwłaszcza generalny) może zostać rozpoczęty tylko wtedy, gdy uzyskamy pozwolenie na budowę. Co więcej, jeśli nasze biuro jest zlokalizowane w zabytkowej kamienicy (znajdującej się w rejestrze zabytków), musimy dodatkowo zatrudnić kierownika budowy, który ma kilkuletnie doświadczenie pracy na budowie zabytkowych obiektów. Ważnym aspektem jest ustalenie szczegółowego harmonogramu prac i określenie czasu ich trwania. Jakie pytania warto sobie zadać, zanim ruszy machina remontowa?

  • Ile pomieszczeń chcemy wyremontować?
  • Czy zadbaliśmy o wszystkie wymogi formalne?
  • Jak zabezpieczyć wyposażenie biura na czas remontu?
  • Jaki jest nasz budżet remontowy?
  • Co z pracownikami, gdzie będą pracować podczas remontu?
  • Co zrobimy, jeśli z niezależnych od nas przyczyn remont biura się przedłuży?
  • Czy mamy przygotowany fundusz awaryjny w razie wystąpienia dodatkowych kosztów?

Kiedy najlepiej wyremontować biuro?

Jaki czas jest najlepszy na przeprowadzenie remontu powierzchni biurowych? Bez wątpienia poza sezonem prowadzonej przez nas działalności (ale nie zimą!), czyli wtedy, kiedy spodziewamy się najmniejszej liczby klientów. Wielu właścicieli decyduje się na tego typu prace w czasie wakacji, kiedy pracownicy biorą urlopy (informacja o remoncie może budzić pewne obawy i stres u części załogi ze względu na chaos organizacyjny i mniej komfortowe warunki do pracy). Jest to wygodne rozwiązanie zwłaszcza w sytuacji, gdy nie mamy możliwości korzystania z tzw. biura tymczasowego.

Jak uniknąć bałaganu podczas remontu biura?

Dbając o porządek w czasie trwania prac remontowych, możemy zaoszczędzić energię i pieniądze. Warto więc już na starcie zwrócić uwagę pracownikom zatrudnionej firmy remontowej, aby w miarę możliwości na bieżąco sprzątali powstające zabrudzenia i nie doprowadzali do ich nawarstwiania się. Istotną kwestią jest również odpowiednie zabezpieczenie powierzchni za pomocą folii i taśm ochronnych.

Wybór dobrego wykonawcy prac remontowych

Sprawna, bezproblemowa i zgodna z naszymi oczekiwania metamorfoza biura w dużym stopniu zależy od fachowców, którzy ją wykonują. Warto wybrać firmę, zajmującą się remontem w całości, zamiast zatrudniać osobno tynkarzy, posadzkarzy, glazurników, malarzy i pozostałych robotników. Poszukiwania najlepiej rozpocząć od rozmowy z rodziną, przyjaciółmi czy znajomymi, którzy również mają biura i odnawiali je w niedawnym czasie. Rekomendacje osób bliskich są nie do przecenienia. Dobrym sposobem na znalezienie solidnego wykonawcy jest również internet – opinie zamieszczane na blogach, forach i mediach społecznościowych mogą okazać się strzałem w 10, choć warto podchodzić do nich z pewną rezerwą.

Szukacie solidnej, uczciwej i profesjonalnej firmy wykończeniowej, której domeną są biurowe remonty? Warszawa to duży rynek, na którym działa mnóstwo fachowców świadczących usługi dedykowane specjalnie dla przestrzeni wielkopowierzchniowych – w tym my. Gwarantujemy indywidualne podejście do każdego klienta, 100% zaangażowanie w każde nawet najmniejsze zlecenie, konkurencyjne ceny i brak ukrytych kosztów. Zapraszamy serdecznie do kontaktu.

Niniejsza polityka objaśnia sposób wykorzystania przez spółkę PA-KO Sp. z o.o. plików cookies. Pliki cookies (tzw. ciasteczka) wykorzystywane są tylko i wyłącznie do celów administrowania stroną oraz do celów statystycznych. Zgoda Polityka cookies Polityka prywatności